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    EMAS in Germany - Evaluation 2012
    (BMU/UBA, 2013)
    With this report the Federal Environment Ministry and the Federal Environment Agency present the findings of an extensive survey among German organisations concerning their usage of the European environmental management system, ⁠EMAS⁠ (Eco-Management and Audit Scheme). The experiences of EMAS users detailed here are important for recognising possible areas for optimisation, and for forming suggestions of improvements to be considered in negotiations for the next amendment of the EMAS Regulation. This report summarises the results of the survey, and gives an overview of problems encountered in using EMAS in day-to-day operations.
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    EMAS in Deutschland - Evaluierung 2012
    (Umweltbundesamt; Bundesministerium für Umwelt, Naturschutz und Reaktorsicherheit, 2013)
    Ergebnisse einer von Bundesumweltministerium und Umweltbundesamt in Auftrag gegebenen umfassenden Befragung der deutschen Teilnehmer an dem europäischen Umweltmanagementsystem ⁠EMAS⁠ (Eco-Management and Audit Scheme)
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    Umweltverträglicher Konsum durch rechtliche Steuerung - Dokumentation des Symposiums in der Landesvetretung Sachsen-Anhalt in Berlin am 27. November 2012
    (Umweltbundesamt, 2013)
    Konsum wird häufig als entscheidende Ursache für Umweltzerstörung und Nachhaltigkeitsprobleme angesehen. Mit seinen Annehmlichkeiten und Verlockungen sowie der dadurch in Gang gesetzten Spirale mit Versprechen auf immer mehr wird verhindert, dass Umwelt- und Nachhaltigkeitsprobleme ernsthaft angegangen werden. Der nachhaltige Konsum (RNE 2011) ist ein Ziel, gegen das man nicht sein kann, genauso wenig, wie man rational gegen ⁠Nachhaltigkeit⁠ insgesamt sein kann. Jedoch, auch wenn in Bezug auf das Ziel Konsens besteht, können im Hinblick auf die Mittel, die zur Erreichung des Ziels für geeignet gehalten werden, erbitterte Kontroversen ausgefochten werden. Die hier einschlägige Debatte bezieht sich darauf, ob und inwieweit die Wendung hin zu einem nachhaltigen Konsum von den Konsumenten selbst herbeigeführt werden könnte und sollte, nämlich im Rahmen ihrer Konsumentenverantwortung (dazu Schrader in diesem Band).
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    Umweltschädliche Subventionen in Deutschland 2014
    (Umweltbundesamt, 2014)
    Im Jahr 2010 beliefen sich die umweltschädlichen Subventionen auf über 52 Milliarden Euro. Der Staat förderte beispielsweise den Braunkohlebergbau und den Flugverkehr. Damit bewegt sich das Subventionsvolumen weiter auf hohem Niveau – ein systematischer Abbau ist nicht erkennbar. Umweltschädliche Subventionen konterkarieren nicht nur den Umweltschutz, sondern belasten auch die öffentlichen Kassen. Durch ihren Abbau könnte der Staat neue finanzielle Freiräume zur Gestaltung einer nachhaltigen Politik bekommen, zum Beispiel für den ⁠Klimaschutz⁠ oder die Sanierung der Verkehrsinfrastruktur. In der aktualisierten Studie „Umweltschädliche Subventionen in Deutschland“ empfiehlt das Umweltbundesamt daher, unverzüglich mit dem systematischen Abbau dieser Förderungen zu beginnen.
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    Recommendations to safety guidelines and standards for the use of natural refrigerants
    (Umweltbundesamt, 2016)
    In order to reduce greenhouse gas emissions, cooling technologies based on natural refrigerants with negligible or insignificant effect on the environment and climate have experienced a renaissance in recent years. A variety of highly efficient applications has been developed and has now reached a technical level that makes their use economically viable. Nevertheless, natural refrigerants require careful handling. This guidance document provides a legislative overview for natural refrigerants, technical guidelines, as well as selected practical recommendations. It focusses on safety concerns originating from flammability, toxicity or high working pressures.
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    Препоръки към насоките и стандартите за безопасност за използването на естествените хладилни агенти
    (Umweltbundesamt, 2016)
    In order to reduce greenhouse gas emissions, cooling technologies based on natural refrigerants with negligible or insignificant effect on the environment and climate have experienced a renaissance in recent years. A variety of highly efficient applications has been developed and has now reached a technical level that makes their use economically viable. Nevertheless, natural refrigerants require careful handling. This guidance document provides a legislative overview for natural refrigerants, technical guidelines, as well as selected practical recommendations. It focusses on safety concerns originating from flammability, toxicity or high working pressures.
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    塑造可持续的数字化
    (Umweltbundesamt, 2019)
    数字化不仅在重塑我们的社会,也正在对环境产生深远的影响:一方面,数字化可以改善环境状况,例如它可以优化生产过程来降低对环境的影响。另一方面,数字化也会产生“反弹效应”,对环境造成不利影响,例如人们对互联网产品的日渐增加的需求,导致了更多的资源和能源消耗。通过这份讨论文件,德国联邦环境署(UBA)展示了数字化为环境政策创造的机遇和挑战,旨在为塑造可持续的数字化作出贡献。
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    Environmental Information for Products and Services
    (Bundesumweltministerium, 2019)
    The brochure will be available again only approximately from the year 2025 after a revision.Among the general public, there is a growing awareness of the environmental impacts of products and escalating demands on companies to take environmental action through their products. As a result, product-related environmental information is becoming ever more important.The aims of this brochure are to:provide an objective overview of the opportunities and tools for product-related environmental information, with a particular focus on the voluntary approaches available to companies alongside the mandatory information required by law.outline reporting tools available for collating environment-related data over a product’s lifecycle.define the fundamental requirements associated with standardisation and the statutory regulations on product-related environmental information.help companies select a suitable tool for their particular application, andguide consumers through the various different levels.
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    Schwerpunkte 2013
    (Umweltbundesamt, 2013)
    Der Lärmschutz ist 2013 einer von drei Arbeitsschwerpunkten des ⁠UBA⁠. Über die Hälfte aller Deutschen fühlt sich durch Lärm belästigt. Weiterer Schwerpunkt sind die Meere, die vor allem durch Überfischung und Überdüngung belastet sind. Auch die Suche nach Rohstoffen auf dem Meeresgrund birgt neue Risiken. Drittes Thema ist „Nachhaltiges Bauen und Wohnen“ – hier geht es nicht nur um den ⁠Klimaschutz⁠, sondern auch um rohstoffsparende und gesunde Baustoffe.
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    Environmentally Harmful Subsidies In Germany 2014
    (2014) Köder, Lea; Burger, Andreas; Eckermann, Frauke
    In 2010 environmentally harmful subsidies in Germany amounted to more than €52 billion. The state granted subsidies among others to the lignite industry and aviation sector. The volume of subsidies therefore remains high - and there is no sign of a systematic reduction. Environmentally harmful subsidies not only thwart environmental protection, they are also a burden on public funds. A reduction would create the financial means for the state to shape a sustainable policy, for example for the benefit of climate protection or to modernize transport infrastructure. In its updated edition of the "Environmentally Harmful Subsidies in Germany" report the Federal Environment Agency recommends that these subsidies be systematically reduced without delay.
    Quelle: www.umweltbundesamt.de