Lade...
What matters 2016 - Annual Report of the German Environment Agency
What matters 2016 - Annual Report of the German Environment Agency
the price of beauty ; money and the environment ; sustainable consumption
Autor:innen
Herausgeber
Quelle
Schlagwörter
Umweltbundesamt, Schwerpunkte, Jahresbericht, Das UBA, What Matters 2016, annual publication
Zitation
What matters 2016 - Annual Report of the German Environment Agency, 2016. [online]. Dessau-Roßlau. Broschüren, 2016. Verfügbar unter: https://openumwelt.de/handle/123456789/6854
Zusammenfassung deutsch
Kreislaufwirtschaft, Geld und Umwelt, nachhaltiger Konsum und die Schattenseiten schnelllebiger Mode für Mensch und Umwelt in den Produktionsländern – das sind die Themen der diesjährigen Jahrespublikation des Umweltbundesamtes. Außerdem stellen wir Ihnen aktuelle Daten und Fakten zum UBA vor sowie unsere Forschungsarbeit zu Kunststoffen und unsere Bauprojekte.
Zusammenfassung englisch
The prize of beauty: Every year, there are up to twelve new collections in the clothing stores on Germany's high streets. But this fast fashion is having a huge impact on the environment and on the people who live in manufacturing countries. /Money and the environment: A flight to Barcelona for EUR 20, a kilogram of pork for EUR 3 - we're still miles away from full ecological prices. This might cost us dearly in the future. What should the state do? /Sustainable consumption: The dominant lifestyle choices and consumption patterns of people in industrialised countries are increasingly testing the resilience of the global environment.