Publikation:
Transforming the transport sector for EVERYONE

dc.contributor.authorFrey, Kilian
dc.contributor.authorBunge, Christiane
dc.contributor.authorBurger, Andreas
dc.contributor.authorDziekan, Katrin
dc.contributor.authorLünenbürger, Benjamin
dc.contributor.organisationalEditorDeutschland. Umweltbundesamt
dc.date.issued2020
dc.description.abstractDas Positionspapier stellt dar, warum das deutsche Verkehrssystem nicht nur unter ökologischen, sondern auch unter sozialen Gesichtspunkten dringend reformbedürftig ist. So sind zum Beispiel Haushalte mit niedrigen Einkommen, Frauen, Kinder oder ältere Menschen überdurchschnittlich stark von verkehrsbedingten Emissionen betroffen, obwohl sie vergleichsweise wenig zur Verkehrsbelastung beitragen. Zusätzlich profitieren Haushalte mit hohen Einkommen überproportional von umweltschädlichen Subventionen im Verkehr, wie dem Dienstwagenprivileg. Diese Subventionen sollten daher abgebaut und der knappe öffentlichen Raum zugunsten von Fußverkehr, Radverkehr und öffentlichem Verkehr umverteilt werden. Quelle: Umweltbundesamtde
dc.description.abstractThis position paper shows why the German transport system is in urgent need of reform, not only from an environmental but also from a societal point of view. Households with low incomes, women, children or elderly people are disproportionately affected by transport-related emissions, although they contribute comparatively little to the stress caused by transport. In addition, households with high incomes receive proportionally greater benefit from environmentally harmful transport subsidies such as a company car privilege. These subsidies should therefore be abolished and scarce public space should be redistributed in favour of walking, cycling and public transport. Quelle: Umweltbundesamten
dc.description.abstractThis position paper shows why the German transport system is in urgent need of reform, not only from an environmental but also from a societal point of view. Households with low incomes, women, children or elderly people are disproportionately affected by transport-related emissions, although they contribute comparatively little to the stress caused by transport. In addition, households with high incomes receive proportionally greater benefit from environmentally harmful transport subsidies such as a company car privilege. These subsidies should therefore be abolished and scarce public space should be redistributed in favour of walking, cycling and public transport.en
dc.format.extent1 Onlineressource (32 Seiten)
dc.format.mediumonline resource
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.60810/openumwelt-3653
dc.identifier.urihttps://openumwelt.de/handle/123456789/3807
dc.language.isoeng
dc.publisherUmweltbundesamt
dc.relation.ispartofseriesPosition
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
dc.subjectNachhaltige Mobilität
dc.subjecttransport transition
dc.subjectsocial justice
dc.subjectenvrironmental justice
dc.subjectsustainable mobility
dc.subjectenvironmentally harmful susidies
dc.subject.ubaThemeTransport
dc.titleTransforming the transport sector for EVERYONE
dc.typeMonographie
dspace.entity.typePublication
local.audienceScience
local.bibliographicCitation.publisherPlaceDessau-Roßlau
local.collectionPosition / Umweltbundesamt
local.subtitleHow to achieve more socially just and environmental friendly mobility
relation.isAuthorOfPublicationef5785e5-1f24-4290-9e34-6df632441a83
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