Person: Hintzsche, Matthias
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Hintzsche
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Matthias
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Veröffentlichung Lärmaktionsplanung nach der EU-Umgebungslärmrichtlinie(2017) Hintzsche, MatthiasVeröffentlichung Information and participation of the public - experiences in the course of action planning in Germany(2014) Bonacker, Margit; Hintzsche, MatthiasMany different experiences with the European Environmental Noise Directive (END - Directive 2002/49EC) have been made since the implementation of the Directive. In Germany, the municipalities are responsible in the majority of cases for noise maps and action plans as well as for information and involvement of the public (Article 8 and 9 Directive). There are no detailed regulations in the Directive or the national German law how to accomplish the involvement of the public in respect to information and participation. For this reason, a broad variety of approaches have been used in the past by the municipalities. To optimize the action planning process and the involvement of the public, the German Federal Environment Agency has commissioned a study which aims at the evaluation of the experiences made so far. One central part of this study is a survey of more than 600 German municipalities on their activities, policies and experiences concerning information and participation of the public. Also, several workshops with stakeholders and experts have been conducted. As one result, recommendations were developed to improve information and participation of the public in the course of noise action planning.
Quelle: Hintzsche, Matthias [Deutschland / Umweltbundesamt]; Bonacker, Margit: Information and participation of the public - experiences in the course of action planning in Germany / Matthias Hintzsche ; Margit Bonacker. - 5 S. In: Proceedings of 7th Forum acusticum 2014 : Krakow 7-12.09.2014. - Krakow. - (2014), S. 1Veröffentlichung Burden of Disease Due to Traffic Noise in Germany(2019) Hintzsche, Matthias; Myck, Thomas; Plaß, Dietrich; Tobollik, Myriam; Wothge, JördisTraffic noise is nearly ubiquitous and thus can affect the health of many people. Using the German noise mapping data according to the Directive 2002/49/EC of 2017 and exposure-response functions for ischemic heart disease, noise annoyance and sleep disturbance assessed by the World Health Organizationâ€Ìs Environmental Noise Guidelines for the European Region the burden of disease due to traffic noise is quantified. The burden of disease is expressed in disability-adjusted life years (DALYs) and its components. The highest burden was found for road traffic noise, with 75,896 DALYs when only considering moderate evidence. When including all available evidence, 176,888 DALYs can be attributable to road traffic noise. The burden due to aircraft and railway noise is lower because fewer people are exposed. Comparing the burden by health outcomes, the biggest share is due to ischemic heart disease (90%) in regard to aircraft noise, however, the lowest evidence was expressed for the association between traffic noise and ischemic heart disease. Therefore, the results should be interpreted with caution. Using alternative input parameters (e.g., exposure data) can lead to a much higher burden. Nevertheless, environmental noise is an important risk factor which leads to considerable loss of healthy life years. Quelle: https://www.mdpi.comVeröffentlichung Lärmaktionsplanung an Schienenwegen(2017) Hintzsche, MatthiasVeröffentlichung Lärmaktionsplanung nach der EU-Umgebungslärmrichtlinie(2017) Hintzsche, MatthiasVeröffentlichung Grundlagen der Lärmaktionsplanung(2016) Hintzsche, MatthiasVeröffentlichung Europäische Ansätze im Umgang mit ruhigen Gebieten(2017) Hintzsche, MatthiasVeröffentlichung Lärmaktionsplanung - ein Erfolgsmodell?(2017) Hintzsche, MatthiasVeröffentlichung Lärmaktionspläne der 3. Runde: Eine große Chance für kleinere Städte und Gemeinden(2016) Hintzsche, Matthias; Richard, JochenDie Aufstellungsrate von Lärmaktionsplänen nach der EU-Umgebungslärmrichtlinie ist in einzelnen Bundesländern gerade bei kleinen Städten und Gemeinden noch relativ gering. Zudem sind bei den verabschiedeten Lärmaktionsplänen die Bearbeitungstiefe und die Umsetzbarkeit von sehr unterschiedlicher Qualität. In Vorbereitung der anstehenden dritten Runde der Lärmaktionsplanung gilt es deshalb, die Vorteile dieser Pläne als Teil einer zukunftsorientierten Gemeindeentwicklung auch für kleine Städte und Gemeinden hervorzuheben. Da sich in der dritten Runde die technischen und quantitativen Rahmenbedingungen für die Lärmkartierung nicht verändern, besteht die große Chance, in den bis 2018 vorzulegenden Lärmaktionsplänen vor allem qualitative Aspekte des Lärmschutzes zu verfolgen. Diese Chancen sind beispielsweise höhere Wohnqualität im regionalen Wettbewerb, Förderung von Tourismus / Erholung / Kur sowie positive Auswirkungen auf die kommunalen Haushalte. Damit kann die Attraktivität der Gemeinden deutlich erhöht werden.Quelle: https://www.immissionsschutzdigital.deVeröffentlichung Noise action planning in Germany(2016) Hintzsche, Matthias