Auflistung nach Autor:in "Salomon, Markus"
Gerade angezeigt 1 - 8 von 8
- Treffer pro Seite
- Sortieroptionen
Veröffentlichung Biodiversität vor dem Pflanzenschutzmitteleinsatz schützen(2017) Salomon, Markus; Schmid, Elisabeth; Wiese, Jan; Kuhn, Till; Niekisch, ManfredVeröffentlichung Challenges in cross-sectoral marine protection in Europe(2013) Salomon, Markus; Dross, MiriamVeröffentlichung Die Gemeinsame Fischereipolitik im Reformprozess: Innovations- und Konfliktlösungspotentiale(2013) Salomon, Markus; Markus, Till; Dross, MiriamVeröffentlichung Integrating Sectoral Ocean Policies(2018) Salomon, Markus; Dross, MiriamOceans and seas are adversely affected by a large number of anthropogenic pressures. The need to better integrate the policies of different sectors, which impact the oceans is generally seen. Different countries strive to implement a more integrated approach for the management and protection of their marine areas. Important tools which can support this process are marine spatial planning and marine protected areas. If a single administrative body is made responsible for the entire task of sustainable marine use and conservation, this could help to bundle responsibilities. Existing approaches often do not meet expectations. Reasons for this are diverse, ranging from insufficient governmental and scientific resources, lack of political will or a federal political system that complicates cooperation and coordination. © Springer International Publishing AG 2018Veröffentlichung Masterstroke or paper tiger(2014) Salomon, Markus; Markus, Till; Dross, MiriamThe European fisheries policy has undergone a substantial reform. The reform process was initiated by a Green Paper published by the European Commission in 2009. It was recently finalised with an agreement on a new Basic Regulation between the European Commission, the Council and the Parliament in October 2013. The reform of the Common Fisheries Policy will be an important step towards a more sustainable fisheries policy in Europe. The most important reform steps are the introduction of maximum sustainable yield as the new management target, a landing obligation for bycatch and a governance shift towards regions. Although the mentioned reform elements are in generally very promising, their concrete design does not always meet existing expectations.
Quelle: http://www.sciencedirect.com/Veröffentlichung Mehr Lebensqualität durch umweltgerechten Verkehr(2013) Schmid, Elisabeth; Dross, Miriam; Salomon, MarkusVeröffentlichung Stickstoffbelastung der Gewässer - weiter ein ungelöstes Problem?(2015) Salomon, Markus; Wiese, Jan; Foth, HeidiVeröffentlichung Warum die Einführung der blauen Plakette nicht aufgeschoben werden darf(2017) Salomon, Markus; Dross, Miriam; Hornberg, ClaudiaDie Stickstoffoxidbelastung in den Städten, insbesondere an verkehrsreichen Standorten, zählt zu den großen Herausforderungen in der Luftreinhaltung. Bei der Feinstaubproblematik konnte die Einführung der Umweltzone maßgeblich zur Belastungsminderung beitragen. Nunmehr ist eine Fortentwicklung der Umweltzone erforderlich, damit auch die NOx-Belastungen deutlich vermindert werden können. Deshalb sollten im Bundesrecht die Voraussetzungen geschaffen werden, damit Städte die blaue Plakette einführen können. Nicht nur aus Gründen des vorsorgenden Gesundheitsschutzes besteht erheblicher Handlungsbedarf, sondern auch, um ein Vertragsverletzungsverfahren wegen mangelnder Umsetzung der Luftqualitätsrichtlinie zu verhindern. Die Einführung der blauen Plakette wäre außerdem ein Signal an die Industrie, die Abgasreinigung und die Entwicklung emissionsarmer Fahrzeuge ernsthaft voranzubringen. Sie kann darüber hinaus einen wichtigen Schritt hin zu einer Verkehrswende darstellen, die neben dem Klima- und Gesundheitsschutz auch die Verbesserung der Lebensqualität in den Städten als Ziel verfolgen sollte. Quelle: Verlagsinformation