Person:
Hintzsche, Matthias

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Hintzsche
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Matthias
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  • Veröffentlichung
    Lärmaktionsplanung an Schienenwegen
    (2017) Hintzsche, Matthias
  • Veröffentlichung
    Lärmaktionsplanung - ein Erfolgsmodell?
    (2017) Hintzsche, Matthias
  • Veröffentlichung
    Data on the environment 2017
    (2017) Arle, Jens; Balzer, Frederike; Baumgarten, Corinna; Bilharz, Michael; Bünger, Björn; Dauert, Ute; Dewitz, Anja; Drosihn, Detlef; Eckermann, Frauke; Ehlers, Knut; Frerk, Michel; Gellrich, Angelika; Geupel, Markus; Gniffke, Patrick; Golde, Michael; Grimski, Detlef; Günther, Jens; Hermann, Sebastian; Hilliges, Falk; Hintzsche, Matthias; Hofmeier, Maximilian; Kallweit, Dagmar; Kartschall, Karin; Kessinger, Susan; Köder, Lea; Kohlmeyer, Regina; Langner, Marcel; Leujak, Wera; Leuthold, Sandra; Ludwig, Anett; Mohaupt, Volker; Mohr, Lennart; Papenroth, Lysann; Penn-Bressel, Gertrude; Pohl, Marian; Richter, Nadja; Schnepel, Jürgen; Schütze, Gudrun; Schwermer, Sylvia; Szewzyk, Regine; Timme, Stephan; Töpfer, Christoph; Werner, Stefanie; Wintermeyer, Dirk; Wolter, Rüdiger; Deutschland. Umweltbundesamt. Fachgebiet I.1.5 Nationale und internationale Umweltberichterstattung
    In its indicator report Data on the Environment 2017, the German Environment Agency gives a comprehensive overview of the state of the environment, the causes of environmental pollution and leverage points for improvement. A total of 50 indicators have been selected from all environmental domains and, wherever possible, underpinned by policy targets, as defined in documents such as the German Sustainable Development Strategy or EU directives. Thus, the environmental indicator system is also a record of environmental policy. Quelle: https://www.umweltbundesamt.de/
  • Veröffentlichung
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    Noise Action Planning in Germany
    (2016) Hintzsche, Matthias
    In 2002, to improve the noise situation in Europe, the EU issued the Environmental Noise Directive
    (2002/49/EC). It became law in Germany in 2005. The aim of the Directive is to reduce environmental
    noise and to prevent an increase in noise in areas which are traditionally quiet. This first requires mappingthe level of noise pollution in different areas and then introducing specific measures to reduce it. The EUDirective envisages progressive implementation of its provisions. Since 2012, noise levels in allconurbations and on all major transport routes in Europe need to be recorded. In Germany, this involves 71conurbations with around 24.5 million inhabitants, 44,000 kilometres of motor-ways and major trunk roads,13,700 kilometres of major railway lines, and all eleven major airports. Moreover, effective noise abatementmeasures had been established in Noise Action Plans. The state of all Noise Action Plans until 2015 wereanalysed. Experiences, promising approaches and difficulties were compiled. A report provided guidancefor the improvement of Noise Action Plans and their general conditions.In: 22nd International Congress on Acoustics ICA 2016 : Proceedings / Federico Miyara [Ed.] ; Ernesto Accolti [Ed.] ; Vivian Pasch [Ed.]. - Gonnet - (2016), S. 89
  • Veröffentlichung
    Der Schutz ruhiger Gebiete
    (2014) Hintzsche, Matthias
    Neben der Verminderung der bestehenden Lärmbelastungen ist es ein wichtiges Ziel der EU-Umgebungslärmrichtlinie, ruhige Gebiete zu schützen. Für die Identifizierung und Auswahl ruhiger Gebiete sind neben der reinen Lärmbelastung auch nicht-akustische Faktoren von Bedeutung. Zur Unterstützung der zuständigen Behörden hat die Europäische Umweltagentur EEA einen "Good practice guide on quiet areas" veröffentlicht. Dieser Leitfaden fasst die Erfahrungen in den Mitgliedstaaten zusammen und gibt Hinweise für die Verwendung des Instruments "ruhige Gebiete". Es werden die wesentlichen Ergebnisse für die nationale Anwendung vorgestellt und bewertet. Quelle: UMID : Umwelt und Mensch - Informationsdienst ; Umwelt & Gesundheit, Umweltmedizin, Verbraucherschutz - (2014), H. 2, S. 44
  • Veröffentlichung
    Daten zur Umwelt 2017
    (2017) Arle, Jens; Balzer, Frederike; Baumgarten, Corinna; Bilharz, Michael; Bünger, Björn; Dauert, Ute; Dewitz, Anja; Drosihn, Detlef; Eckermann, Frauke; Ehlers, Knut; Frerk, Michel; Gellrich, Angelika; Geupel, Markus; Gniffke, Patrick; Golde, Michael; Grimski, Detlef; Günther, Jens; Hermann, Sebastian; Hilliges, Falk; Hintzsche, Matthias; Hofmeier, Maximilian; Kallweit, Dagmar; Kartschall, Karin; Kessinger, Susan; Köder, Lea; Kohlmeyer, Regina; Langner, Marcel; Leujak, Wera; Leuthold, Sandra; Ludwig, Anett; Mohaupt, Volker; Mohr, Lennart; Papenroth, Lysann; Penn-Bressel, Gertrude; Pohl, Marian; Richter, Nadja; Schnepel, Jürgen; Schütze, Gudrun; Schwermer, Sylvia; Szewzyk, Regine; Timme, Stephan; Töpfer, Christoph; Werner, Stefanie; Wintermeyer, Dirk; Wolter, Rüdiger; Deutschland. Umweltbundesamt. Fachgebiet I.1.5 Nationale und internationale Umweltberichterstattung
    Mit dem Indikatorenbericht „Daten zur Umwelt 2017“ gibt das Umweltbundesamt einen umfassenden Überblick über den Umweltzustand, über die Verursacher der Umweltbelastungen und Ansatzpunkte für verbessernde Maßnahmen. Dazu wurden für alle Umweltbereiche insgesamt 50 Indikatoren ausgewählt und soweit vorhanden mit vorliegenden politischen Zielen – beispielsweise aus der deutschen Nachhaltigkeitsstrategie oder auch aus EU-Richtlinien – unterlegt. Daher stellt das System der Umweltindikatoren gleichzeitig eine Bilanz der Umweltpolitik dar.