Person: Hintzsche, Matthias
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Hintzsche
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Matthias
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Veröffentlichung Lärmaktionsplanung an Schienenwegen(2017) Hintzsche, MatthiasVeröffentlichung Lärmaktionsplanung - ein Erfolgsmodell?(2017) Hintzsche, MatthiasVeröffentlichung Data on the environment 2017(2017) Arle, Jens; Balzer, Frederike; Baumgarten, Corinna; Bilharz, Michael; Bünger, Björn; Dauert, Ute; Dewitz, Anja; Drosihn, Detlef; Eckermann, Frauke; Ehlers, Knut; Frerk, Michel; Gellrich, Angelika; Geupel, Markus; Gniffke, Patrick; Golde, Michael; Grimski, Detlef; Günther, Jens; Hermann, Sebastian; Hilliges, Falk; Hintzsche, Matthias; Hofmeier, Maximilian; Kallweit, Dagmar; Kartschall, Karin; Kessinger, Susan; Köder, Lea; Kohlmeyer, Regina; Langner, Marcel; Leujak, Wera; Leuthold, Sandra; Ludwig, Anett; Mohaupt, Volker; Mohr, Lennart; Papenroth, Lysann; Penn-Bressel, Gertrude; Pohl, Marian; Richter, Nadja; Schnepel, Jürgen; Schütze, Gudrun; Schwermer, Sylvia; Szewzyk, Regine; Timme, Stephan; Töpfer, Christoph; Werner, Stefanie; Wintermeyer, Dirk; Wolter, Rüdiger; Deutschland. Umweltbundesamt. Fachgebiet I.1.5 Nationale und internationale UmweltberichterstattungIn its indicator report Data on the Environment 2017, the German Environment Agency gives a comprehensive overview of the state of the environment, the causes of environmental pollution and leverage points for improvement. A total of 50 indicators have been selected from all environmental domains and, wherever possible, underpinned by policy targets, as defined in documents such as the German Sustainable Development Strategy or EU directives. Thus, the environmental indicator system is also a record of environmental policy. Quelle: https://www.umweltbundesamt.de/Veröffentlichung Wirkung von Lärm und was hat die Lärmaktionsplanung bisher bewirkt(2016) Hintzsche, MatthiasVeröffentlichung Noise Action Planning in Germany(2016) Hintzsche, MatthiasIn 2002, to improve the noise situation in Europe, the EU issued the Environmental Noise Directive
(2002/49/EC). It became law in Germany in 2005. The aim of the Directive is to reduce environmental
noise and to prevent an increase in noise in areas which are traditionally quiet. This first requires mappingthe level of noise pollution in different areas and then introducing specific measures to reduce it. The EUDirective envisages progressive implementation of its provisions. Since 2012, noise levels in allconurbations and on all major transport routes in Europe need to be recorded. In Germany, this involves 71conurbations with around 24.5 million inhabitants, 44,000 kilometres of motor-ways and major trunk roads,13,700 kilometres of major railway lines, and all eleven major airports. Moreover, effective noise abatementmeasures had been established in Noise Action Plans. The state of all Noise Action Plans until 2015 wereanalysed. Experiences, promising approaches and difficulties were compiled. A report provided guidancefor the improvement of Noise Action Plans and their general conditions.In: 22nd International Congress on Acoustics ICA 2016 : Proceedings / Federico Miyara [Ed.] ; Ernesto Accolti [Ed.] ; Vivian Pasch [Ed.]. - Gonnet - (2016), S. 89Veröffentlichung Anforderungen an die Lärmaktionsplanung nach der EU-Umgebungslärmrichtlinie(2018) Hintzsche, MatthiasVeröffentlichung Der Schutz ruhiger Gebiete(2014) Hintzsche, MatthiasNeben der Verminderung der bestehenden Lärmbelastungen ist es ein wichtiges Ziel der EU-Umgebungslärmrichtlinie, ruhige Gebiete zu schützen. Für die Identifizierung und Auswahl ruhiger Gebiete sind neben der reinen Lärmbelastung auch nicht-akustische Faktoren von Bedeutung. Zur Unterstützung der zuständigen Behörden hat die Europäische Umweltagentur EEA einen "Good practice guide on quiet areas" veröffentlicht. Dieser Leitfaden fasst die Erfahrungen in den Mitgliedstaaten zusammen und gibt Hinweise für die Verwendung des Instruments "ruhige Gebiete". Es werden die wesentlichen Ergebnisse für die nationale Anwendung vorgestellt und bewertet. Quelle: UMID : Umwelt und Mensch - Informationsdienst ; Umwelt & Gesundheit, Umweltmedizin, Verbraucherschutz - (2014), H. 2, S. 44Veröffentlichung Testaufgaben zur "Berechnungsmethode zur Ermittlung der Belastetenzahlen durch Umgebungslärm (BEB)"(Umweltbundesamt, 2022) Hintzsche, Matthias; Deutschland. UmweltbundesamtDie Europäische Kommission veröffentlichte 2015 gemeinsame Berechnungsverfahren zur Ermittlung der Lärmbelastung (CNOSSOS). Diese wurden 2021 geändert und an den wissenschaftlichen und technischen Fortschritt angepasst. Diese Berechnungsverfahren wurden an die nationalen Besonderheiten und Daten in Deutschland angepasst. Die Bekanntmachung erfolgte am 5. Oktober 2021 im Bundesanzeiger. Die für die Berechnung der Lärmkarten verwendeten Softwareprodukte müssen die normgerechte Implementierung dieser Vorschriften sicherstellen. Dies kann für die "Berechnungsmethode zur Ermittlung der Belastetenzahlen durch Umgebungslärm (BEB)" auf der Basis dieser Testaufgaben erfolgen. Quelle: www.umweltbundesamt.deVeröffentlichung Data on the Environment(Umweltbundesamt, 2021) Aubrecht, Elisabeth Lena; Balzer, Frederike; Biewald, Anne; Bilharz, Michael; Bünger, Björn; Dauert, Ute; Drosihn, Detlef; Dziekan, Katrin; Eckermann, Frauke; Frerk, Michel; Gniffke, Patrick; Golde, Michael; Günther, Jens; Hermann, Sebastian; Hilliges, Falk; Hintzsche, Matthias; Hofmeier, Maximilian; Hoyer, Christian; Huss, Nadine; Kessinger, Susan; Kolodziej, Andrea; Langholz, Christian; Leujak, Wera; Leuthold, Sandra; Mohaupt, Volker; Müller, Felix; Neuberger, Alexander; Plaß, Dietrich; Reißmann, Daniel; Scheuschner, Thomas; Schulz, Alexandra; Schwermer, Sylvia; Tambke, Jens; Timme, Stephan; Töpfer, Christoph; Werner, Stefanie; Wintermeyer, Dirk; Deutschland. UmweltbundesamtWith the indicator report "Data on the Environment - Environmental Monitor 2020", the German Environment Agency provides a condensed picture of the state of the environment, the causes of environmental pollution and starting points for improved policy action. For this purpose, a total of 30 important environmental indicators were selected and, where available, underpinned with existing political goals - for example, from the German sustainability strategy or EU directives. In summary, the system of environmental indicators provides a stocktaking of German environmental policy. Quelle: www.umweltbundesamt.deVeröffentlichung Daten zur Umwelt(Umweltbundesamt, 2021) Aubrecht, Elisabeth Lena; Balzer, Frederike; Biewald, Anne; Bilharz, Michael; Bünger, Björn; Dauert, Ute; Drosihn, Detlef; Dziekan, Katrin; Eckermann, Frauke; Frerk, Michel; Gniffke, Patrick; Golde, Michael; Günther, Jens; Hermann, Sebastian; Hilliges, Falk; Hintzsche, Matthias; Hofmeier, Maximilian; Hoyer, Christian; Huss, Nadine; Kessinger, Susan; Kolodziej, Andrea; Langholz, Christian; Leujak, Wera; Leuthold, Sandra; Mohaupt, Volker; Müller, Felix; Neuberger, Alexander; Plaß, Dietrich; Reißmann, Daniel; Scheuschner, Thomas; Schulz, Alexandra; Schwermer, Sylvia; Tambke, Jens; Timme, Stephan; Töpfer, Christoph; Werner, Stefanie; Wintermeyer, Dirk; Deutschland. UmweltbundesamtMit dem Indikatorenbericht "Daten zur Umwelt - Umweltmonitor 2020" gibt das Umweltbundesamt einen umfassenden Überblick über den Umweltzustand, über die Verursacher der Umweltbelastungen und Ansatzpunkte für verbessernde Maßnahmen. Dazu wurden für alle Umweltbereiche insgesamt 30 wichtige Umwelt-Indikatoren ausgewählt und soweit vorhanden mit vorliegenden politischen Zielen - beispielsweise aus der deutschen Nachhaltigkeitsstrategie oder auch aus EU-Richtlinien - unterlegt. Daher stellt das System der Umweltindikatoren gleichzeitig eine Bilanz der Umweltpolitik dar. Quelle: www.umweltbundesamt.de