Führ, MartinSchenten, JulianJepsen, DirkTietjen, Lars2024-06-162024-06-162021Report comhttps://doi.org/10.60810/openumwelt-6514https://openumwelt.de/handle/123456789/3341Dieser Bericht ist Teil des Ressortforschungsplan Vorhabens "REACH-Weiterentwicklung", das basierend auf Analysen verschiedener REACH-Prozesse sowie angrenzender Fragestellungen (Substitution, Nachhaltige Chemie, Vorsorgeprinzip, Erzeugnisse, Kosten-Nutzen Analysen, Sozio-Ökomische Analysen, Finanzierung der ECHA) Optionen für eine Verbesserung der (Umsetzung der) REACH-Verordnung entwickelte. Dieser Bericht erörtert die Frage, welche politischen Optionen zur Verfügung stehen, um die Effizienz des Widerspruchsverfahrens unter REACH zu verbessern und welche Auswirkungen dies auf die in Art. 1 REACH formulierten Ziele hat. Er erörtert drei politische Optionen im Hinblick auf eine Straffung des ECHA-Verfahrens. Die erste Option besteht aus einer Straffung der Fristen, die zweite Option gewährt der Widerspruchskammer das Ermessen zum Erlass einer einstweiligen Anordnung und die dritte Option beinhaltet legislative Optionen, um den Umfang und die Intensität der Überprüfung zeitlich zu begrenzen. Im Lichte der Gesamtziele von REACH und einer rechtssystematischen Betrachtung erweist sich die zweite Option als die Beste. Quelle: ForschungsberichtThis report is provided in the scope of the project "Advancing REACH", funded by the research plan of the German Ministry for the Environment. The project aims to develop options to improve the (implementation of) the REACH regulation by analysing various REACH processes and related issues, including substitution, sustainable chemistry, precautionary principle, articles, cost-benefit analyses, socio-economic analyses and financing ECHA. This report discusses the question, which policy options are available to improve the efficiency of the appeal procedure under REACH and the impacts on the objectives laid down in Art. 1 REACH. It discusses three policy options with regard to streamlining the ECHA procedure. The first option consists of streamlining deadlines, the second option grants the Board of Appeal the discretion to issue an interim order, and the third option includes legislative options to limit the scope and intensity of the review. In light of the overall objectives of REACH and a legal systemic consideration, the second option appears most favourable. Quelle: ForschungsberichtFor REACH a board of appeal (BoA) is established within the European Chemicals Agency (ECHA) in order to guarantee processing of appeals for any natural or legal person affected by decisions taken by ECHA. This report summarized the status and the development of the Board of Appeal since REACH entered into force. It analyses three different policy options to enhance the efficiency of the appeal procedure under REACH and discusses the impacts on the aims laid down in Art. 1 REACH. The first option consists of streamlining deadlines, the second option grants the Board of Appeal the discretion to issue an interim order, and the third option includes legislative options to limit the scope and intensity of the review.1 Onlineressource (30 pages)online resourceenghttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/REACH-SystemREACHECHABoard of AppealAdvancing REACH - ECHA Board of AppealForschungsberichtChemikalienChemicals